Хидравлично свързващо вещество за пътища HRB E2, Е3, Е4
Продукт, произведен в съответствие с изискванията на БДС EN 13282-1:2013, който се доставя готов за употреба и има характеристики, които го правят особено подходящ за приложение при обработката на материали за основи, под-основи и запечатващи пластове, както и за земни работи при изграждане на пътища, ж.п. линии, летища и други видове инфраструктура.
При смесване с вода хидравличното свързващо вещество се втвърдява, както на въздух, така и във вода и остава в твърдо състояние, дори и когато е под водата.
В комбинация с кохезионни и некохезионни почви образува хомогенен материал, който може лесно да се обработва и уплътнява и в резултат на това води до увеличаване на носимоспособността на слоя от пътната настилка, за чието изграждане е използван.
Области на приложение:
- изпълнение на носещи и свързващи слоеве за пътни конструкции
- стабилизиране и подобряване на почвата
- преобразува слаби, мокри и кални почви в добре хомогенизирани и уплътнени слоеве;
- подобрява свързващите свойства на почвата;
- преработените на място почви се отличават от изходните с по-добри показатели по отношение на водо- и мразоустойчивост;
- елиминира необходимостта от замяна на неподходящи почви и свързаните с това разходи;
- изпълнение на битумни покрития чрез технологията на студено рециклиране;
- използват се материали от съществуващите повредени настилки;
- отпада необходимостта от използване на кариерни материали, с което се постига икономия на транспортни и товаро-разтоварни разходи;
- бързо възстановяване на експлоатационните качества на настилката;
- създава се еднороден пласт с високи характеристики и дълготрайност.
- стабилизиране на основни пластове на пътни настилки
- ограничава появата на пукнатини в стабилизираните пластове, което се наблюдава при използване на хидравлични свързващи вещества от по-висок клас като цимент;
- подобряване на якостните характеристики и носимоспособността на обработените пластове с течение на времето
- изграждане на водоустойчиви пластове, в следствие на значителното намаляване на водопропускливостта им;
- подобряване на мразоустойчивостта
- намалява разходите и времето
- разширяване на съществуващи фундаменти;
- изграждане на площадки и паркинги;
- укрепване на ленти за спиране, ленти за бавнодвижещи се превозни средства и пътни банкети;
- изграждане на повърхностни пластове за вътрешни пътища или ненатоварени улици;
- инжекционно заздравителни работи в минното и хидротехническото строителство.
Механични, физични и химични показатели
HRB E2 - хидравлично свързващо вещество за пътища
Показател | БДС EN 197-1 изисквания | Продукт на "Холсим България" АД |
---|---|---|
Съдържание на сулфати (като SO3) | ≤ 4.0 | ≤ 3.5 |
Време на начало на свързване, min | ≥ 90 | ≥ 150 |
Обемопостоянство (разширение), mm | ≤ 10.0 | ≤ 10 |
Ситност на смилане - остатък върху сито 90 микрона (%) | ≤ 15 | ≤ 5 |
Ранна якост на натиск - 2 дни, MPa | ≥ 5.0 | ≥ 7 |
Стандартна якост на натиск - 28 дни, MPa | ≥ 12.5≤ 32.5 | ≥ 15 |
Показател | БДС EN 197-1 изисквания | Продукт на "Холсим България" АД |
---|---|---|
Съдържание на сулфати (като SO3) | ≤ 4.0 | ≤ 3.5 |
Време на начало на свързване, min | ≥ 90 | ≥ 150 |
Обемопостоянство (разширение), mm | ≤ 10.0 | ≤ 10 |
Ситност на смилане - остатък върху сито 90 микрона (%) | ≤ 15 | ≤ 5 |
Ранна якост на натиск - 2 дни, MPa | ≥ 16.0 | ≥ 16 |
Стандартна якост на натиск - 28 дни, MPa | ≥ 32.5≤ 52.5 | ≥ 34 |